Κεραυνός εν
(αν)Αι(ρυ)θρία
του Θύμιου
Γεωργόπουλου
Ο κοινωνικός δαρβινισμός σε reality
Τι
μαθαίνει κανείς; Μετά την χυδαία τοποθέτηση ενός «παίκτη» που συμμετείχε στο reality “Big Brother” ότι “με τις γκόμενες,
πηγαίνω κάθε μέρα σε μια να αδειάζω το πακέτο μου... αλλιώς έχει βιασμό” είχαμε
–σου λέει- τσουνάμι αντιδράσεων και εξελίξεων.
Πρώτον,
αντέδρασε άμεσα ο τηλεοπτικός σταθμός ΣΚΑΪ που έχει τα δικαιώματα της παραγωγής
και μετάδοσης του τηλεσκουπιδιού.
Άμεσα
κάλεσε ο «Μεγάλος Αδελφός» τον παίκτη σε απολογία και επειδή δεν θεώρησε επαρκείς τις εξηγήσεις
του τον απέβαλε (πολύ σκληρή αντίδραση μετά την μεταμέλεια του, δεν βρίσκετε;),
ενώ στην συνέχεια εξέδωσε και ανακοίνωση που -κατά την ταπεινή μου γνώμη- θα
πρέπει να συμπεριληφθεί αυτούσια στο πρόγραμμα των οργανώσεων για την προάσπιση
των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Από
την ανακοίνωση μαθαίνουμε ότι “η
δημοσιοποίηση του συγκεκριμένου σχολίου στο πλαίσιο της διαδικτυακής μετάδοσης
οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος εργαζομένου, ένα σφάλμα δίχως πρόθεση, το οποίο,
παρά τα μέτρα που είχαν ληφθεί, δεν μπόρεσε να αποφευχθεί” όπως
επίσης ότι “οι κανόνες της
ραδιοτηλεοπτικής νομοθεσίας, την τήρηση των οποίων εποπτεύει και ελέγχει το ΕΣΡ και οι οποίοι αφορούν στην τηλεοπτική μετάδοση των
επεισοδίων του παιχνιδιού, γίνονται απόλυτα σεβαστοί και θα συνεχίσουν να
τηρούνται με αυστηρότητα”.
Άρα
το πρόβλημα δεν είναι η χυδαία και ακραία ρατσιστική άποψη, αλλά η
δημοσιοποίηση της που “οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος εργαζομένου… παρά τα μέτρα που είχαν ληφθεί ”
και η δήλωση “τήρησης της ραδιοτηλεοπτικής νομοθεσίας” για την αποφυγή
προστίμου.
Δεύτερον,
αντέδρασαν οι εταιρείες-χορηγοί του προγράμματος οι οποίοι αποχωρούν ο ένας
μετά τον άλλο.
Και
εδώ βγήκαν ανακοινώσεις, μία εκ των οποίων αναφέρει: “Μετά την ενημέρωση για
το σημερινό καταδικαστέο περιστατικό από συμπεριφορά παίχτη του Big Brother, η
εταιρία μας αποχωρεί από την χορηγία της, με γνώμονα το σεβασμό στην ανθρώπινη
ύπαρξη και αξιοπρέπεια.”
Για
τις εταιρείες-χορηγούς το Big
Brother
προωθούσε τον “σεβασμό στην ανθρώπινη ύπαρξη και αξιοπρέπεια” (γι’ αυτό
άλλωστε βάλανε τα λεφτά τους) μέχρι που πέσανε από το ροζ συννεφάκι τους όταν ο
«παίκτης» έκανε τις γνωστές δηλώσεις.
Σε
μια κοινωνία που ένας πρώην πρωθυπουργός δηλώνει “παντελονάτος” και “της
αντρικής σχολής” και ο νυν πρωθυπουργός εξηγεί: “Δυστυχώς δεν υπάρχουν
τόσες γυναίκες που θα ενδιαφέρονταν να ασχοληθούν με την πολιτική” η χυδαία
άποψη του «άντρακλα» για τις γυναίκες σε εκπομπή «τηλεκλειδαρότρυπας» αποτελεί
σχεδόν «φυσικό» επακόλουθο, όταν (για να θυμηθούμε κάποιες χαρακτηριστικές
περιπτώσεις):
Στην
δίκη για παιδεραστία και βιασμούς του Νίκου Γεωργιάδη, η μάρτυρας υπεράσπισης
Άννα-Μισέλ Ασημακοπούλου κατέθεσε ότι “ήθελαν να καταστρέψουν ένα από μεγάλα
όπλα και εργαλεία του κ. Μητσοτάκη στον αγώνα του”.
Στην
δίκη για τον βιασμό, τα βασανιστήρια και την άγρια δολοφονία της Ελένης
Τοπαλούδη, ο Έλληνας δολοφόνος (με τις γνωστές πολιτικές άκρες) ύψωσε το μεσαίο
του δάχτυλο στους δημοσιογράφους.
Η
δολοφονία του Ζακ Κωστόπουλου -με δημόσιο λιντσάρισμα- οφείλεται στο γεγονός
ότι ήταν gay και οροθετικός
και όχι ότι μπήκε στο κατάστημα με σκοπό την κλοπή (λες και το λιντσάρισμα στους κλέφτες
είναι fair).
«Τον σκότωσε για το ποδόσφαιρο» ήταν ο τίτλος
που συνόδευε την είδηση της δολοφονίας του Παύλου Φύσσα στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ.
«Φόνος λόγω
ποδοσφαιρικών διαφορών» ήταν η δημοσιογραφική κάλυψη, ενώ κάποιος «συνάδελφος»
του Ρουπακιά δήλωνε (στο ίδιο ραδιόφωνο) ότι “ο δολοφόνος ανήκε στον
αριστερό χώρο”.
Μια παροιμία λέει:
“Μερικοί
άνθρωποι είναι σαν τα παπούτσια: όσο πιο φτηνοί είναι, τόσο πιο πολύ θόρυβο
κάνουν”.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου